tisdag 13 juli 2010

Väderleksrapporten.

Jag avlade (av-lade, red. anm.) för flere år sedan ett löfte, jag klagar aldrig på att det är för hett eller för kallt. Klimatförändringshysterikan i mig har inte mage att klaga.

Och jo, jag tycker fortafarande att det är skönt att det är varmt på sommaren och kallt på vintern, de motsatta förhållandena har jag svårare för.

Ekologihysterikan i mig till trots måste jag bara tillkännage följande; köpcentrumhelvetet är ett paradis på jorden en dag som denna! Det är förhållandevis svalt och folktomt (som om folk hade andra ställen att föredra då det är sommar?).

Jag skyller besöket på underbara guddottern som är på moster- och shoppingbesök, samt Shorty, som inte vistas utomhus i sol som denna.

Jag köpte oerhört attraktiva grejer, dörrstoppare, solskydd för barn i bil och ett tält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar