lördag 10 juli 2010

Världens bästa sommar.

Det är ju rätt givet att det här är den bästa sommaren ewah. Det är den bästa sommaren hittills i mitt liv i alla fall.

Skulle jag skriva en bok nu, så skulle den säkert heta "Första sommaren med Shorty". Men, nu skriver jag inte bok. Jag skall bara göra ett konstaterande gällande denna sommar.

Nu, då det är så in i helsike varmt och solen skiner som en galning, 20 timmar i dygnet, är det då inte lite ironiskt att jag och Shorty inte pallar för att vara ute? Short people like Shorty, under 1 år i ålder mätt, skall, enligt anvisning, inte vistas i solen.

Shorty i skuggan = jag i skuggan. Shorty inne = jag inne.

Som skådas kan på bildbeviset tidigare, man blir lite blå av att hänga inne en sommar. Men, det är hälsosamt i längden.

2 kommentarer:

  1. hm. vi har nog vistats i solen. iklädda solhatt och med tjockt lager solkräm. för det går inte att vara hemma eftersom det är lika hett som ute, fast utan vind. hur sku det vara med att plaska i badkar i skuggan?

    SvaraRadera
  2. Vi har gjort så att vi är ute på kvällarna i stället. Funkar bra, än så länge i alla fall. På landet (som om vi inte bodde på landet...) är det definitivt badkar som gäller!

    SvaraRadera