måndag 9 augusti 2010

Osorterat.

Jag har gått i joggingskola sedan medlet av april. Före juliuppehållet sprang vi en sträcka på sisådär 4 kilometer. På tid. Då sprang jag över mållinjen vid 20 minuter. Fint.

Senaste vecka fortsatte skolan. Samma sträcka (för att testa oss deltagare, att vi inte slappat på semestern) och på tid. Hur kul är det inte att märka (för jag joggade faktiskt i juli också, hettan till trots) att jag fick en sämre tid den här gången? Nu handlade det bara om en minut, men ändå.

För att riktigt peppa upp mig, mättes också min fettprocent. Också den hade gått upp under juli månad! Grattis jag!

Jag är verkligt taggad för kvällens runda (i terräng) på 10 kilometer. Senast vi sprang den här rundan sprang jag i den snabba gruppen (och höll på att dö). Jag tror att jag väljer mellangruppen i kväll (jag kan inte tillåta mig att sjunka till den långsamma gruppen, den står nästan stilla).

Två veckor av joggingskolan återstår. Efter det mäts faktum; har jag blivit en joggare eller ej (satsa dina pengar på det senare, stalltips).

I övrigt kan jag meddela att det firas bröllopsdag här på den slutna avdelningen idag. Bröllopsdagen går i yllets tecken och gåvor är förbjudna (sjukt dålig idé).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar