söndag 19 december 2010

Den finns en första gång för allt

Shorty har bott hos oss i tio månader nu, ganska exakt faktisk.

Jag och vi är så otroligt bortskämda, jag har alltid, sådär chausefritt, slängt ur mig att Shorty alltid är frisk som en nötkärna. Att vi inte ens vet hur han beter sig då han är sjuk.

Nåväl, det finns en första gång för allt. Idag firar (nej, vi firar inte, men ni förstår vad jag menar) vi Shortys första dag som febersjuk.

Eller sjuk och sjuk, han är drygt 38 grader varm. Men jösses, säger jag bara. Att man kan vara orolig över den lilla människokroppen.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar www.sairaslapsi.com när ungarna blir sjuka. Där finns fina färgkoder för när man kan andas lugnt och när man ska kräva Medihelitransport för sina sjuklingar. Hoppas ni blir friska snabbt igen!

    SvaraRadera
  2. Mia - tusen tack för länken! Det verkar vara en mycket vettig, klar och tydlig sida! Jag brukar låta bli att undersöka symptom på webben, främst för att man kan bli helt paranoid, men, den här sidan ser bra ut.

    SvaraRadera