tisdag 7 december 2010

Return of the mac

Jag har lämnat er vind för våg i några timmar. Ber om ursäkt för detta.

Kul, eller egentligen mindre kul, att så många delar mina erfarenheter gällande kalendern! Jag har inte fått napp under de två senaste dagarna, det är inte det som hållit mig borta härifrån.

Det som höll mig borta var den ljusa av favoritsystrarna, syster med man ersatte den uteblivna Berlinresan (tack till det inhemska, välfungerande flygbolaget) med ett besök hos oss i stället. Hur fint som helst. Och än en gång, var gång jag träffar dem, mina systrar, så känns 417 kilometer (fågelvägen) som en väldigt lång sträcka.

Allt är bra, med andra ord. Utom på dagisfronten. Till min stora förtjusning (ni känner ironin?) fick jag höra att dagiset vi köat till i ett halvt år, det delar ut platser till människor som inte ens vill dit. Eller, det är ju inte dagiset som delar ut platserna, men ni förstår vad jag menar.

3 kommentarer:

  1. Ja dagispolitik är nog problemlösning på hög nivå känns det som. Hoppas att det löser sig och ni får en plats dit ni köar. Som förälder är det viktigt att ha ett dagis man trivs med och känner förtroende för. Förutom att barnen trivs förstås.

    Gällande avståndet så finns det ju en enkel lösning på just den frågan. Man kan ju bo norrut också :)

    SvaraRadera
  2. Jag börjar inse hur dagisplatsmakarna tänker. Dom ger tölöbarnen plats i östersundom och nickbybarnena plats i ulrikasborg. på så sätt kan man spara mycket pengar när ingen tar emot platsen de blivit erbjudna. lysande strategi.

    SvaraRadera
  3. EVV & Fua - jag har landat på att det handlar om en person som är väldigt bra på att multitaska som delar ut dagisplatserna. Samma person spottar ut lottonummer och eventuellt, randomly, någon dagisplats nu och då. Om vi Fua gör så att jag söker dagisplats i stället för er, då finns det större chans att ni får en plats i stan? Ja?

    SvaraRadera