tisdag 1 februari 2011

Att skriva dagbok

En av orsakerna till att jag bloggar, tidigare skrev dagbok, är den att jag tycker om att kunna gå tillbaka i tiden för att se vad som hände för ett år sedan, vad jag gjorde i februari 2007 och sådär.

Nu då februari är inlett så gjorde jag en sådan check. Anteckningen, daterad 1.2.2010, lyder ungefär såhär: "Jag borde verkligen ringa vår socialarbetare. Jag har på känn att vi har hamnat i en mapp som är rubricerad "obskyra" och det innebär att de glömmer bort oss och vi kommer aldrig att höra av dem igen."

Föga kunde jag ana att jag och vi bara var dagar ifrån Samtalet med stort S.

1 kommentar:

  1. Åh, tänk! Jag kommer också så väl ihåg den här tiden för ett år sedan. Ganska samma känslor som ni hade, till och med, vilken dag som helst kunde nämligen Saga födas. Hon lät dock vänta på sig och gick rejält över tiden, kom först 5.3...

    Vilken lycka för er!

    SvaraRadera