onsdag 16 februari 2011

Saker ni bara måste få veta om mig

Fråga: Micaela, hur har ditt liv förändrats efter att du blev mamma?

Svar: Jag är mycket smutsigare nuförtiden. Gångerna jag tar en spontandusch är sällsamma.

Ok, nu kanske ni tror att jag blivit frivilligt galen och bara slutat tvätta mig. Men, nej. Det finns praktiska förklaringar, min man åker så galet tidigt på jobb att det är otänkbart att jag skulle duscha den tiden. Dessutom ligger vår spa-avdelning i samma länga som sovsalarna, så det innebär en viss uppväckelserisk att bada då den lille vilar ögonen.

2 kommentarer:

  1. "Ingen kommer att se att det finns lite snor på den här tröjan" brukar jag tänka då jag åker iväg. Huj! Vad äckligt. Nu måste jag tvätta kläder.

    SvaraRadera
  2. Haha, man smyger som en dåre då de sover... Tänk om någon skulle filma en! Jag går också och duschar på kvällen nuförtiden, tvättar håret då för att spara tid... Så nu vet du det!

    SvaraRadera