torsdag 3 mars 2011

Författare, jag?

Mia ber mig berätta om boken "Utan", min medverkan i den.

Skall bli!

Jag och en annan Mikaela, Micko, Sonck, har alltid nu och då pratat om det här med att man, någon, vi, verkligen borde göra något kring det här med barnlöshet. Blogga, göra radio- eller tv-program, skriva en bok eller vad som helst. Bara för att få utlopp för allt, för att redogöra, om inte annat så för hur vi tänker och känner.

Det var Micko som tog tag i saken. Hon bad fina, fina kvinnor utan barn (frivilligt eller ofrivilligt barnlösa) skriva ner sina tankar och historier om det här med barn. Hur man känner då man vill få barn, men inte får det och hur man känner då man inte vill ha barn. En hel del kvinnor skrev, och jag är en av dem.

Boken, som du kan läsa mer om här, publiceras nästa vecka, på Kvinnodagen. För en kort sekund får jag titulera mig författare, jag har åtminstone skrivit en pytteliten del av en viktig bok.



Bilden lånad av förlaget Söderströms.

2 kommentarer:

  1. Ni tänkte smart. Tack! Jag beställde boken från adlibris igår så snart kan jag läsa igenom den.

    Ha en bra dag!

    Mia

    SvaraRadera
  2. intressant! den ska jag läsa.

    SvaraRadera