fredag 25 mars 2011

Over the hill

Okej, det är bara att erkänna, jag har fallit av pinnen. Inte sådär att jag flyttat upp till himmelen, men, jag hänger inte riktigt med i svängarna kring alla nymodigheter.

Med risk för att alla inser att jag är medelålders, ryggar tillbaka och raderar mig ur telefonboken (som om ni använde sådana, pah), så vill jag härmed berätta att:

- Jag har aldrig träffat en Angry Bird. Jag tror att jag vet att det är ett spel, men har aldrig spelat det.

- Namnen på de nya, heta, banden, de säger mig ingenting. The Fray - vad är det för något? Men, fråga mig om längden på ett intro på vilken nittiotalshit som helst, det klarar jag.

- Jag är totalt utan alla manicker med ett stort I som inledning på namnet. En av datorerna i huset är försedd med ett äpple, men that is it.

Så, nu skall jag telegrafera med min nmt-telefon och koka kaffe på sump. Hälsar mommon.

7 kommentarer:

  1. Min telefon är från 2006 och var föråldrad redan då jag köpte den. Jag har inga planer på att byta för dagens telefoner skrämmer mig.
    Men ny musik känner jag till, bättre än jag gjorde på 90-talet. Tackar MTV Rocks för det, det är vår skvalkanal nummer ett.

    SvaraRadera
  2. Hej från en annan mommo här! Jag vet faktist vad Angry Birds är! Rekommenderar att ta en titt på Youtube, här sägs det "mamma titta stora fågeln" titt som tätt...

    SvaraRadera
  3. Ah, men snart är du med igen! Det är det man har barn till. Fyraåringen kan allt om "Hängri Bördsch" (ja, engelska kan han för all del inte) och undervisar gärna i logiken.

    De nya heta banden ser jag inte riktigt poängen med när musiken var så mycket bättre på 90-talet.

    SvaraRadera
  4. Så då vet du inget om iPad 2 som släpptes lös inatt? Någon i vårt hus vakade sent för att hinna "få" en, det var inte jag.

    Jag vet heller ingenting, är alltid lika ute då det gäller musik eller någon kändis, "vilken värld lever du i?" brukar vara en klassikerfråga jag får...

    SvaraRadera
  5. Du är inte ensam vet du. Men lite fnissade jag, och kände mig snäppet yngre än du, då jag konstaterade att du antagligen menar elektroniska prylar med ett LITET i som inledning på namnet. ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte heller spelat arga fåglar, men det kan bero på att jag inte har spelat något annat dataspel heller sedan jag var 13. (Nu 22). några iPrylar har jag inte heller, men det kan vara ett politiskt val, eller fattigdom. Hoppet är inte ute.

    SvaraRadera
  7. Jag saknar gamla hederliga Snake-spelet.

    SvaraRadera