måndag 9 maj 2011

Ännu om mammor

I och med morsdagen som firades igår, så var det en del diskussion om firandet av dagar som denna i en del sociala medier. En del tycker att dagar som den här borde skippas och en del tycker att dagar som morsdag borde vara med inkluderande, att en stor del mammor glöms bort på morsdag.

Jag är, som jag sade igår, saligt lycklig över att jag blir firad. Jag tror att en del av glädjen fortfarande beror på att jag varit så väldigt ledsen under många år och morsdagar. Nu är det omöjligt att säga, men, det kan hända att jag inte värderat morsdag så otroligt högt om allt gått betydligt lättare.

Jag tror att en del av er läste HBL:s grej om den unga kvinnan som bestämt sig för att låta sitt barn växa upp i en annan familj? Jag läste och kom osökt att tänka på Shortys ursprung.

Den tacksamhet jag känner över att det finns en kvinna som fattat de beslut som fattades för att den lille skulle landa hos oss, den går inte att mäta, ej heller att beskriva.

3 kommentarer:

  1. Alex! Morsdag! Den firades igår här i Finland.

    SvaraRadera
  2. Jag läste om Sibbotjejen, och blev djupt berörd. Vilken styrka, vilket mod. Att fatta ett så svårt beslut och leva med det. Misstänker att jag inte hade varit riktigt så där mogen i den åldern ...

    SvaraRadera