måndag 9 maj 2011

Den glada marthan matrapporterar

Det är ganska lätt att rapportera den gångna veckans matsvinn, det är nämligen inte mycket jag har att rapportera!

Jo, lite. Jag köpte ett knippe sparris som fick bo i grönsakslådan några dagar för länge. Jag var tvungen att slänga några sparrisar då jag väl kom åt att koka härligheten, så helt rena papper har jag inte.

Jag måste säga att det tycks löna sig att i offentligheten meddela hur jag sköter mig, det har gått betydligt bättre nu sedan jag reste skampålen igen.

Under veckoslutet väntar en sommarstädning av kylskåpet och det oroar mig lite, det finns en och annan glasburk jag inte öppnat på länge. Men, jag får försöka vara påhittig och hitta på tusen användningar för inlagda rödbetor.

Du då?

3 kommentarer:

  1. Jag har helt rena papper, min biorosk har bara ätit skal den här veckan. Nu har jag visserligen några kokta jordärtskockor i kylskåpet och de riskerar bli ett problem om jag inte a) köper fler och gör en soppa b) köper en halloumi och har skockorna som sidedish till det. För övrigt är jag gräsänka just nu och märker att jag degenererat till något slags ungkarlsmat när jag lagar mat och äter ensam. Praktiskt eftersom det inte blir rester men monotont och ohälsosamt ...

    SvaraRadera
  2. Jag har varit så duktig SÅ! Intet slängt. Men det är bara för att jag heller inte har ätit ordentlig mat på en vecka, så det är ingen fin vinst.

    SvaraRadera
  3. Satan, så fort jag slog mig för bröstet så gick det åt skogen. Men jag antar att jag får återkomma till det nästa vecka ...

    SvaraRadera