söndag 29 maj 2011

Two out of three

Ok, här står jag med tvättad hals.

Denna vecka har jag sprungit två rundor. Löftet är tre. 2/3 av löftet har jag hållit.

Trots att dagens runda löpte finfint, den sedvanliga på snäppet under fyra kilometer så hjälps det inte. Ej heller hjälper det att jag idag beslöt mig för att göra nästa runda längre, nu orkar jag ju springa igen, ett straff måste ändå utdelas.

Så, vi kör först till kvarn.

På vilket sätt skall jag bestraffas för att jag inte höll mitt löfte om tre joggingrundor i veckan?

6 kommentarer:

  1. YESSS! förs! men jag hittar inte på ett passligt straff! ingen aubergine den här veckan?

    SvaraRadera
  2. Fua - hjälp. Det är faktiskt ett straff som känns. Och gör ont. Men, jag är en lydig flicka. Ingen aubergine. Uh, jag hör redan hur min mage gråter.

    SvaraRadera
  3. Okej, det känns som ett för hårt straff. Jag föreslår att du kan få "köpa" en aubergin för en extra kilometer. är det rättvist?

    SvaraRadera
  4. Hälsningar från veckans första runda (vakkare 8,5 km). Klarade inte heller 3 ggr den här veckan fast det är målet. Men jag jumppade igår, så det kompenserar väl? Och på måndagen. Igår lagade vi förresten din paprika-aubergineröra och det var GUDOMLIGT!

    SvaraRadera
  5. Fua - tack! Min mage tackar också!

    Malin - jumppa kompenserar definitivt! Roligt att höra att röran smakade, det är just den som är orsaken till att Fuas första straff kändes så hårt!

    SvaraRadera
  6. Jag kan bestraffa dig över ett glas skumpa imorgon.

    SvaraRadera