tisdag 2 augusti 2011

Extreme makeover - the Nickby edition

Vi håller på och grejar om ett av våra rum till ett barnrum.

Nu är det inte sådär att vi på måfå utsett ett av alla våra möjliga rum till ett framtida barnrum, vi tog helt enkelt det enda "överblivna" rummet vi har. Det rummet har hittills fungerat som arbets-, studie- och gästrum, samtidigt som det är vårt bibliotek, vår klädkammare och vår musikkammare.

Vet ni hur lätt det är att få alla dessa funktioner förflyttade till den yta som redan nu är i full användning?

Det är inte lätt (sådär i i-land mätt), auktionssajterna är fullproppade av våra grejer, antikvariatet fick sin del och avfallsstationen hade just celebert besök.

Så, om det är något du behöver - kolla alltid med mig först.

6 kommentarer:

  1. Fatta att ni har ett överloppsrum. sånt existerar inte i våra hoods. eller dte gör det säkert, men inte just hos oss.

    SvaraRadera
  2. Peppe, jag veeet. Det är helt knasigt, än värre är det att det faktiskt känns som om alla borde få ha ett extra rum. Man kanske borde uppfinna en lägenhet som är kapabel att föröka sig själv?

    SvaraRadera
  3. en FANTASTISK idé! och gömma alla preventivmedel.

    SvaraRadera
  4. Moi! Har ni överlopps saker kvar ännu? :) Jag ska flytta snart och behöver typ alltmöjligt. Plus att jag gillar saker. Mmm, saker.
    Det jag nu främst behöver är säng, bord, skänk/byrå/hylla/dyl. Eller nåt annat kiva! Sälj åt mig!

    SvaraRadera
  5. Catariina - ja, kyllä! Här finns hur mycket som helst! Sängen behöver vi ännu och vi jagar också skänk / byrå eller annat dylikt. Men, kaikkea muuta on! Jag säljer!

    SvaraRadera
  6. Har du dem på huuto? Vill du maila vad du har och vad jag får köpa? catariina.salo@gmail.com

    SvaraRadera