tisdag 20 september 2011

Monotaskandet

Först av allt vill jag bara säga det, inlägg som det jag länkar till här under, de gör mig ofta lite trevande på tangenterna. De inlägg, eller de texter jag producerar känns ofta fattiga efter att jag läst något så klokt.

Men, kanske lite i den anda som Catzo skrev sitt inlägg, jag tar ingen stress över det. Jag skriver som jag skriver, och alla ni andra skriver som ni skriver. Bra och än bättre.

Jag skall just lägga lappar för ögonen och börja monotaska. Dagens stora monotask ligger i en genomgång av arbetsgivarens nya organisation, utvärderingen av denna samt ett försök att bidra till att saker och ting skall bli bättre. Det är knappast en överraskning för någon av oss, er arbetsmyror, att akilleshälarna också här hos oss, de stavas kommunikation och information.

Tankar på det? Ni får gärna höra av er, till exempel i kommentarsfältet.

1 kommentar:

  1. Ha! Tack för påminnelsen! Catariinas var bra igår och så behövde jag även denna idag. Bloggstress är kanske den första stressen man kan slopa från sitt liv... Ibland blir jag stressad när jag tänker på hur så gott som alla andra bloggar jag läser skrivs av journalister, författare, språkvetare eller över huvudtaget mänskor som jobbar med kommunikation och skrift. Men jag skriver som jag skriver, på mitt sätt. Det får räcka. Tack! :)

    SvaraRadera