tisdag 13 september 2011

Och så var det lchf, då

Ni som läste den här bloggen under våren, ni vet att jag åt mer eller mindre strikt lchf från och med årsskiftet och långt in i den första sommargrönskan.

Och det gick bra, några kilo rann av mig. Det berodde både på lchf:n och på springandet, men kombinationen fungerade fint.

Sen kom sommaren, som egentligen borde vara den lättaste säsongen av alla för lchf:are. Lätt att lägga allt det man kan äta på grillen, grönsaker, fisk, kött och what not. Om det inte bara vore för allt det där andra man också kan häva i sig under sommaren; glass, kakor och kanske lite vin.

Så, hela sommaren har jag, med vidöppen mun, sugit i mig allt socker som finns i norra Europa. Och det känns. Det syns inte så mycket på vågen, men det känns. Det känns som om jag skulle vara följande deg på väg in i ugnen.

Jag är en on-offare. Det är inte frågan om att jag skulle "trappa ner". Trappa ner existerar inte, så det är strikt lchf som gäller. Från och med för några timmar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar