söndag 23 oktober 2011

Jag facksätter mig själv

Man vet att det gått några år och runnit några liter vatten under bron, då det hetaste och farligaste man gjort under veckoslutet, det är att man städat skåpet för ytterkläder och skor.

Ni läste rätt.

Det att jag fått det skåpet städat, det har glatt mig i flera timmar nu. Jag går ut i tamburen och tittar med jämna mellanrum. Oj, så fint det är! Och jag gjorde det helt själv, med egna händer.

Samtidigt kategoriserar jag nätt in mig som nominerad i seniorbloggen. Mommobloggen. Senilbloggen. Vilken kategori som helst för oss +65 år.

7 kommentarer:

  1. Livet består av små nöjen. Kan man platsa i samma kategori om man tvättat fönstren tror du?

    SvaraRadera
  2. Hahaa! Här får du sällskap av en mommo till! Städade just både städskåpet och bokhyllan här på lande (det behövdes, kan jag berätta) och känner mig nu lätt om hjärtat och skrämmande glad. Men hej, vad är bättre än det, man är ju åtminstone billig i drift då man går igång på nöjen av det här slaget.

    SvaraRadera
  3. Du ska vara stolt du! Härligt med städigt vetja! Kanske du vill fortsätta hos oss? För här behövs det nog lite äldre visdom för att få det fixat tror jag. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag fantiserar om att städa medicinskåpet. Tänk vad det ska bli roligt! Man blir nästan rädd för sig själv.

    SvaraRadera
  5. Siivosin hauskahuoneeni tänään. Mielihyvä oli valtava. Siihen meni koko päivä. Ramppaan ovella ihailemassa. Mä täysin komppaan sua. Villiä on elämä.

    SvaraRadera
  6. Men come on, åtminstone hos oss är skåpet med ytterkläder farlig! Förra gången hittade jag därifrån en borrmaskin, kavel, en mattebok, en lunchbox som var tre veckor gammal och INTE tom... Det var som från en horrorfilm när man öppnade den. Eller är det bara begreppen farligt och horror som har fått en annorlunda innehåll...

    SvaraRadera
  7. EVV - alla gånger, du tvättar fönster? Du är hjärtligt välkommen i mommokategorin om du njöt av att tvaga rutorna!

    Mooki - billig mommo. Mycket vackert.

    Melli - jag är redan på väg.

    Popcorn - ok, du är en klass mer avancerad än jag. Måste medges. Jag har inte ens ett medicinskåp.

    Eva - on villiä on. Mutta sinulla on kuitenkin hauskahuone, se ei kuulosta kovinkaan mummolta?

    Teresa - du vinner. En fylld lunchbox som firar tre veckor, det är värst.

    SvaraRadera