torsdag 10 november 2011

Imse vimsig Micaela

Fakta: fjärde dagen på jobb.
Ort: Lovisa.
Dagens upptäckt: huset redaktionen huserar i, har tidigare varit ett konditori. Hyllan för bakverken står kvar, tyvärr sans bakelser.

Att byta jobb är en hurja spännande grej. Som jag sagt så många gånger den här veckan, då jag fått frågan hur det går, att det är ju alltid kul att komma in på jobbet och veta att man är sämst i klassen. Med det avser jag förstås att alla de som jobbar på tidningarna är så mycket större proffs än vd jag är. Annars är det blott och enbart kul.

Och sen ett jösses. Det här med namn på tiotals nya människor. Sen skall jag dessutom kombinera nya namn med rätt uppgifter. Och det bara på tidningarna. Addera ett otal antal personer utanför huset, individer, föreningar, företag och städer - det är rena rama orkanvinden i huvudet just nu.

Men, också det är kul.

Nu, Lovisa. Och ett löfte om Pirjos grill.

1 kommentar:

  1. Pita-perunat? :)
    Vet inte hur hennes meny ser ut nuförtiden men förut var den tvåspråkig med dom mest fantastiska översättningar som t.ex 1 nakki - 1 knack. Duddelburgare var en annan favorit.

    SvaraRadera