tisdag 29 november 2011

Skammens bleka rodnad

Ja, tanken är inte att jag skall nyttja denna privata blogg för allt för mycket jams om mina mer eller mindre professionella utsvävningar, men just nu är jag tvungen att göra ett undantag.

Jag har nämligen (skriver hon, snusförnuftigt) författat min allra första ledare, per egen hand. Om du har en stund över, eller är annars bara är intresserad av att titta på hur det ser ut, så hittar du min första ledare här.

Erkännas bör, att det fanns en liten tröskel jag måste kravla mig över innan jag fick ut den första texten i ledarformat. Jag, som nu annars tycker att det är rätt lätt att skriva, tyckte helt plötsligt att det kändes så allvarligt att figurerar i ledarformat.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att jag som inte har BBL kan ta del av dem på nätet. Hurra! Du är alltid bra. Kram.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra skrivet!!! /Carola

    SvaraRadera
  3. Jag har BBl och läser gärna där;)
    Läser varje dag, men kommenterar sällan, tyvärr.

    Gillar dina tankar och skrivsätt, visar på en ödmjuk människa. Så skriv du ledare med det du har i hjärta och sinne;)

    SvaraRadera
  4. På tal om ananas, jag satt och youtubade mig när jag egentligen hade bättre saker för mig, och mitt i allt så fanns den här videon i den där listan till höger. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=YDUDUI64M6k

    Nu måste du berätta om den där dockan? :)

    SvaraRadera
  5. Ja! Väl talat. Det irriterar mig omåttligt att både den finskspråkiga majoriteten och finlandssvenskarna ofta utgår från att alla finlandssvenskar har massor med fyrk och röstar på SFP. Visst har finlandssvenskar i gemen ofta bättre nätverk, men inte alla. Bra påpekat att det är ännu svårare att erkänna att något är fel i de finlandssvenska kretsarna. Hur ska man kunna tala om att pappa super, när alla andra verkar ha perfekta föräldrar?

    Tack.

    SvaraRadera
  6. Jag är en kratta på att både blogga och besvara kommentarer för tillfället, men, det kommer väl att komma och gå en tid framöver. Men, jag vill absolut tacka för era fina kommentarer på den text som finns bakom länken! Tack!

    Det är, överraskande nog, så mycket känslor inblandade i denna uppstart som ledarskribent. Det är så mycket jag vill säga och skriva och jag är ju van att göra just det. Säga och skriva som jag tycker. Här på bloggen är det ändå annorlunda, det känns som om jag här skriver för personer som, om jag inte känner, så åtminstone vet i vilka banor ni tänker.

    Därför känns det fint med feedback på min första ledare också här! Tack!

    Marica - jag skriver ett eget inlägg om dockorna!

    SvaraRadera