lördag 10 december 2011

Utmaningen

Jag hoppas jag inte låter pretto, men jag försöker rasta den lille utomhus i någon timme de dagar vi är lediga (ja, han får gå ute också andra dagar, men då är det oftast någon annan som ansvarar för utomhusandet).

Med farmors (och alla andra gamla människors) visdomsord rungande i örat (det finns inga dåliga väder och bla bla blaa) gick vi ut i dag.

Man kan lugnt säga att det var en utmaning. Jag fick skärpa mig för att tycka att det var skönt då vinden smekte kinden och det var passligt fuktigt i luften (den blåste som självaste fan var i farten samt hällregnade).

2 kommentarer:

  1. Utmaning javisst!Själv har jag stått och hejat på fotiskillen. Inte ska man vara "pitu"som morsa inte./Lissu

    SvaraRadera
  2. jag beslöt strunta i utelivet och vi har varit i pyjamas hela dagen lång...stekt plättar och ätit tortillas. Med gott samvete :) /Carola ps som kan ha svårt att få Atte att gå utan pyjamas till dagis på måndag för han berättade nu på kvällen att imorgon är det också pyjamasdag.... tur så har vi morgondagen att vänja av oss pyjmasen ;)

    SvaraRadera