måndag 26 mars 2012

Vad mamma jobbar med?

I något skede kom jag och den lille att prata om vad jag jobbar med. Som det nu var en morgon, då vi satt och klämde in oss i halare och stövlar, berättade jag att pappa jobbar med datorer och mamma jobbar på tidning.

Den lille höll på att krevera av skratt. Det är fullständigt omöjligt att vi jobbar så, i synnerhet det här med att jag skulle jobba på tidning, det är ett så vansinnigt konstaterande att det inte kan stämma, enligt den lille.

Så, en morgon då vi pratade om samma sak, redan inne på dagiset, meddelade den lille att hans mamma skulle gå på jobb. Hans mamma jobbar med datorer och pappa, ja, han jobbar på tidning.

Det roliga är, jag får det inte att se ut så i skrift, att den lille faktiskt håller på att gå i bitar av skratt då man påstår att jag jobbar på tidning. Revi nyt siitä sitten, som man brukar säga på det andra inhemska.

4 kommentarer:

  1. Alvin har berättat att mamma har stora maskiner på sitt jobb och kan reparera bl.a bilar. just.

    SvaraRadera
  2. Fua! Det är ju helt briljant! Så, jag är datanom och du är bilreparatör? De historier dagispersonal får höra måste vara helt underbara!

    SvaraRadera
  3. Här berättade dottern vid frukosten att pappa bygger på jobbet. Vad är det han bygger frågade jag. Det självklara svaret: Lego.

    SvaraRadera
  4. Eva, alldeles briljant! Många människor blivit som nya, det är inte mycket lite Lego inte biter på?

    SvaraRadera