onsdag 4 april 2012

Alltså, panik

Det är en grej jag har lite svårt med (ja, ja, jag vet - det är många saker jag har svårt med. Som stavningen wanha då man vill påstå att något är gammalt.). Och det är den här säsongsspecifika, lindriga överdriften "det tar slut i butiken".

För det första, vad är upp med rusningstrafiken i butiken inför påsk? Lugna ner er, butiken är öppen igen på lördag, om ni nu mot förmodan håller på att dö hungersdöden på grund av tomt kylskåp. Och för det andra, ni har väl hört ATT ÄGGEN HÅLLER PÅ ATT TA SLUT! All orsak till panik alltså.

Det är lite som smörpaniken inför jul, det var väl aldrig fråga om att smöret höll på att ta slut? Det var väl mest ett sätt att få oss att rusa till butiken för att hamstra. Och jag vet, det är medias fel och där sitter jag ju och knackar, men, det är precis lika mycket konsumentens fel, och där sitter jag ju och hamstrar. Men, man behöver, som tur är, inte tro på allt som skrivs.

Snoret klämmer säkert på någon argnerv, det är därför inlägget blir så argt. Jag skall fokusera på fler gladbilder i nästa inlägg, jag lovar.

2 kommentarer:

  1. Jag bara väntar att nån husis ringer upp. vad ska man ta sig till nu då?? Fan skaffa er varsin höna liksom!/ Lissu

    SvaraRadera
  2. Lissu! Världens bästa råd, skaffa en höna! Fast det värsta är väl att någon skulle lyda?

    SvaraRadera