söndag 13 maj 2012

Det moderna greppet

Det är med en stor tacksamhet jag firar min tredje mors dag. Tacksam och salig.

Det är också idag jag en extra tanke går till de kvinnor och män, de vänner och bekanta och obekanta, som inte har någon speciell orsak att fira idag. Jag hoppas ni alla ändå sitter under en varm sol och att allt är så bra det kan vara.

Min dag är fortfarande underbar, det moderna jag dillar om i rubriken, det är förknippat med den gåva den lille gjort inför dagen. Han har, med egen svettig hand, på det annars så ljuvliga och moderna dagiset, tillverkat något jag trodde var en påskduk. Jag lärde mig senare under förmiddagen, att det är frågan om en städtrasa. Och den är hur fin som helst, men om fadern i huset senare i höst firas med ishockeybiljetter och bärs eller ens något litet åt det manligare hållet, då kan det hända att jag blir lite till mig. Inte på det roliga sättet, då.

2 kommentarer:

  1. Grattis på morsdagen och till telefonbarnet :-)

    SvaraRadera
  2. Koko! Tack! Det var en särdeles underbar dag! Hoppas din var minst det samma!

    SvaraRadera