måndag 21 maj 2012

...och samtidigt på ett annat ställe

Samtidigt som jag sitter här och knackar, så pågår det något helt annat på annan ort.

Kan ni tänka er det, att den lille och hans dagisgrupp, att de haft en dag på stallet idag? I stalldagen ingick häng bland hästarna samt ponnyridning.

En del av min kropp dör lite för att jag inte fått vara med om den här dagen, det var en no parents included-dag. Jag kan bara ana mig till hur galet sött det måste ha varit med de där typerna - samtliga under en meter långa - på ponnyritt.

Vill samtidigt passa på att ge tummen upp för vårt dagis, det är otroligt hur mycket program och roligt sådant de hittar på för våra barn. Än bättre är det att personalen rätt flitigt fotograferar det de håller på med, i synnerhet program utöver det vanliga, så vi föräldrar får smygtitta. Det var en nyhet för mig att alla dagisar inte bistår med service i form av veckobrev, vi får sådana. Breven är inte långa, men vi får veta vad som hänt under veckan och vad som planeras inom den närmaste framtiden.

På onsdag ordnas faktiskt en utflykt på dagiset, en utflykt som föräldrarna får hänga med på. Det river lite i mitt modershjärta, jag kan på grund av arbetsresa inte hänga med. Den lille får hänga med sin far i stället, ypperligt också det.

Ni med barn på dagis, är ni, sådär överlag, nöjda med dagiset? Jag hoppas att det framgår med all tydlighet i mitt inlägg att jag är väldigt nöjd med vårt dagis, väldigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar