torsdag 23 augusti 2012

Hallå, alla ni som plastar böcker!

Råkade läsa ett intressant inlägg om en syssla som många svettiga mamma- och pappahänder sysslar med just nu.

Är du en av dem som plastar böcker?

Nu har jag inte själv någon orsak att plasta böcker än, men någon dag skall väl den lille inleda sin skolgång han också. Jag skall göra mitt allt för att övertyga honom om att det är roligare att klä böckerna i roliga planscher av papper än att plasta dem.

Jag använde planscher ur tidningen Okej då jag var ung (och det är ungefär tusen år sedan), så jag har säkert haft någon nakupelle-Paul Stanley på biologiboken.

1 kommentar:

  1. Jag är i den situationen nu iom att förstfödingen började ettan, och jag tänker INTE plasta hans böcker. Antingen struntar jag helt i det (böcker ska kunna göras så att de håller en stund tycker jag) eller så kommer jag att "pappra" dem istället. Tycker det är väldigt skumt att folk inte ifrågasätter dethär ivriga plastandet, som ju faktiskt är en rätt onödig belastning för miljön.

    SvaraRadera