torsdag 28 februari 2013

Att stanna upp och känna tacksamhet

Det slog mig i natt, att nyheterna som gör en innerligt lycklig faktiskt duggat tätt under de senaste månaderna. Jag har för det mesta, nästan alltid kan jag till och med säga, känt ärlig glädje då vänner och bekanta berättat att de skall bli föräldrar.

Men, för att vara riktigt, riktig ärlig så blir jag fortfarande ännu lite gladare, nyheten kommer med ett guldskimmer då personer som haft svårt att få barn äntligen får det. Oavsett vilken väg de får det.

Och de goda nyheterna har faktiskt duggat rätt tätt under de senaste månaderna. En kär vän som väntat i år på att få bli mamma fick äntligen bli det i augusti. En kvinna som mer eller mindre i misstag berättade om deras långa köande i väntan på inhemsk adoption hade glada nyheter att berätta mitt i den mörkaste hösten och det senaste miraklet, det sker som bäst.

Du kan bekanta dig med första delen av miraklet här.



Den stora glädjen, den än större tacksamheten.

2 kommentarer: