söndag 10 november 2013

Man tager vad man hafver

Mina hälar som kallas Akilles ropar på Hosianna och hjälp. Jag har packat ner och jag har packat upp och vi är inte ens färdiga. Mitt i flytten har ändå rört på sig så mycket att jag snart säger nattinatti och sover en andra natt i det som skall förvandlas till vårt hem. Än känns det mer som en lägenhet än ett hem.

Sisådär trettio flyttlådor tornar upp sig i diverse rum och det skall mycket till för att jag skall hitta något att sätta på mig då jag går på jobb i morgon, men det tar sig nog.

Saker som överraskar; då man byter från keramisk spis till induktionsspis så står man lätt där och kokar kvällgröt i en stekpanna. Vi har exakt en kastrull (av väldigt många) och en stekpanna som fungerar.

Men, det känns inte så illa, vi har ändå rökt lax i dag.

Och det är inget kodspråk för något annat än just det.

Mitt i allt detta, ett firande av den lilles fader. Samma stora, nej, enorma tacksamhet som alltid över att den här familjen får fira dagar som denna. I tankarna också denna gång de som inte ännu får fira, sin väntan och längtan till trots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar